TIEN JAAR LINDA.FOUNDATION: RUIM 26,6 MILJOEN EURO NAAR GEZINNEN DIE HET FINANCIEEL ZWAAR HEBBEN

TIEN JAAR LINDA.FOUNDATION: RUIM 26,6 MILJOEN EURO NAAR GEZINNEN DIE HET FINANCIEEL ZWAAR HEBBEN

Een lichtpuntje voor velen: de LINDA.foundation mocht weer duizenden gezinnen blij maken met een doos vol cadeaubonnen, als steuntje in de rug. LINDA. hielp mee bij de inpakdag in Amersfoort.

En wij waren niet de enigen: ook Linda de Mol was aanwezig, samen met haar dochter én de kersverse ambassadeur Noa Vahle.

 

INPAKDAG LINDA.FOUNDATION

Een kleine opfrisser over de LINDA.foundation: dit is een initiatief van Linda de Mol en LINDA.. Samen met zoveel mogelijk donateurs willen we meer begrip en vooral positieve actie creëren voor gezinnen in Nederland die het financieel zwaar hebben. Elk jaar verstuurt de LINDA.foundation een paar duizend dozen vol cadeaubonnen. Gezinnen gebruiken die voor boodschappen, kleding en andere essentiële aankopen waar ze zelf geen geld voor hebben.

Dit jaar worden er maar liefst 7000 pakketten verstuurd door DHL.  Een waanzinnig aantal, waar Linda de Mol ontzettend trots op is. “De LINDA.foundation wordt steeds bekender. Ik denk dat we daardoor ook meer donateurs krijgen. Zodoende hebben we dit jaar 1000 pakketten meer kunnen versturen dan vorig jaar. Daar zijn we hartstikke blij mee.”

 

26,6 MILJOEN

Sinds de start in 2013 heeft de LINDA.foundation voor ruim 26,6 miljoen euro verstrekt aan cadeaubonnen aan arme gezinnen met kinderen in de leeftijd van vier tot achttien jaar. Ook dit jaar gaat er voor ruim 3,5 miljoen euro aan cadeaukaarten in de pakketten. “Hiermee proberen we de geldzorgen tijdelijk weg te halen bij de gezinnen. Wij kunnen de armoede helaas niet oplossen. Maar we kunnen wel een gevoel van solidariteit creëren. Dat mensen die het goed hebben zich realiseren dat er ook heel veel mensen zijn die het niet goed hebben”, vertelt Linda de Mol.

De pakketten zijn gevuld met bonnen van onder andere Albert Heijn, Intertoys, H&M en Hema. Maar ook de Nationale Bioscoopbon en een cadeaubon van McDonald’s zit erin. “Niet de eerste levensbehoefte, maar een extraatje. Zoiets is normaal onbetaalbaar, dus dan is dit nu echt een bijzonder uitje.”

“Je zorgt ervoor dat de decembermaand heel erg leuk wordt en dat je ze hoop geeft voor de toekomst”, vult Noa Vahle haar moeder aan. “Wij zien december allemaal als een feestmaand. Maar voor veel mensen is het een stressmaand waarin ze veel nee moeten zeggen en er financieel gezien veel niet kan. Het is leuk om dan met zo’n pakket er toch een feest van te kunnen maken.”

 

INPAKDAG

Directeur van de LINDA.foundation, Jocelyn Nassenstein-Brouwer, is er al vanaf het begin bij betrokken. “Het is ieder jaar weer een groot feest om al die doosjes met al onze vrijwilligers in te pakken en ons te verheugen op de reacties van de gezinnen die dit ontvangen.”

Marianne Wessels is één van de vele vrijwilligers die ieder jaar helpen met het inpakken van de pakketten. “Samen met mijn twee zussen doe ik dit nu al voor het tiende jaar op rij. In het begin waren het nog maar 1000 pakketten, nu zijn het er zo veel meer. Het is een traditie om dit met z’n drieën te doen. We vertrekken ’s ochtends vroeg en gaan dan lekker knallen. We vinden het fijn om zo betrokken te zijn, want het raakt ons dat er zo veel armoede is. ”

Marian (midden) samen met haar zussen, Noa en Linda.

Als het aan Linda en Noa ligt, zal de inpakdag voorlopig niet stoppen. “Zolang er kinderen zijn die in Nederland in armoede opgroeien, bestaat de LINDA.foundation”, zegt Noa.

Deze pakketten zijn inmiddels verzonden, maar daarmee houdt het werk van de LINDA.foundation natuurlijk niet op. Wil jij ook een (kleine) bijdragen leveren aan het steunen van arme gezinnen in Nederland? Dat kan eenvoudig een Tikkie, of via de website van de LINDA.foundation.

 

DONEREN