Hulpverlener: ‘Mijn cliënt voelde zich zo trots’

Hulpverlener: ‘Mijn cliënt voelde zich zo trots’

De LINDA.foundation ontvangt regelmatig reacties vanuit de gezinnen die een cadeaupakket hebben ontvangen. Soms komen de reacties ook uit andere hoeken. 
Donderdag 26 mei 2016, 15:45 uur
Zo vertelt een Amsterdamse hulpverlener dat haar cliënt, een werkloze vader met twee kinderen, rust terug kreeg in zijn gezin, met dank aan de LINDA.foundation. “Binnenkort gaan de kinderen naar een feestje en nu kunnen ze ook een cadeautje meenemen voor de jarige”, vertelt ze.
Nieuw overhemd
“Eén van de zoons had al een mooi overhemd bij de C&A aangewezen voor het feest”, vertelt de hulpverlener. “De vader had wat afhoudend gereageerd en vroeg zich af hoe hij het zou kunnen kopen. Maar na ontvangst van de bonnen wist hij dat zijn zoon met dat overhemd aan op het feestje zou arriveren. Mijn cliënt voelde zich zo trots.”
Herstel van de eigenwaarde
“Dit is een cadeau wat zijn eigenwaarde zeer ten goede komt”, geeft ze aan. “Geen bedelarij vanuit de klant, geen verantwoording afleggen of iemand er wel recht op heeft. Geheel naar eigen inzicht te besteden. Het is de basis voor niet alleen een goede decembermaand, maar ook voor de rest van het jaar.”
Iets teruggeven 
“Meneer heeft laten weten, dat hij, wanneer hij weer aan het werk is, zeker geld zal doneren aan de LINDA.foundation.”