De afgelopen maanden hebben impact gehad. Op iedereen: van horecaondernemers tot gezinnen die normaal gesproken al uitdagingen kennen vanwege een klein budget.
Daarom geeft Coca-Cola Nederland via de LINDA.foundation deze maand ruim 4.300 dinervouchers weg, die zijn gekocht via het #helpdehoreca-initiatief. Met deze samenwerking worden zowel horecapartners als kwetsbare gezinnen gesteund.
ONZEKERE PERIODE
Uit recent onderzoek van de LINDA.foundation blijkt dat ruim 87 procent van de kwetsbare gezinnen extra stress ervaarde tijdens de lockdown. Jocelyn Nassenstein, directeur LINDA.foundation: “Problemen waar kwetsbare gezinnen voor de crisis al tegenaan liepen, kwamen nu in een stroomversnelling terecht. Door de hogere kosten van levensonderhoud, mede omdat kinderen thuis kwamen te zitten, werd deze problematiek vaak nijpend. We zien sterk de behoefte aan een onbezorgd samenzijn met het hele gezin. Met deze bijdrage kunnen we dit realiseren, en een flink aantal gezinnen helpen aan een fijn avondje uit.”