Campagne LINDA.foundation: ‘Ik kan niet spelen, m’n barbies zijn op vakantie’
Opgroeien in armoede is niet eerlijk. Want wat antwoord je als je klasgenootjes willen komen spelen, maar je helemaal geen speelgoed hebt?
Juist, je verzint een smoes.
Linda de Mol legt uit
“Er is eigenlijk niets eerlijk aan armoede”, vertelt Linda de Mol. “Kinderen worden bijna gedwongen om smoesjes te bedenken. In de commercials is ervoor gekozen om de kinderen enorm overdreven smoesjes te laten vertellen, waardoor je als kijken direct door hebt: dit kan niet kloppen.”
Pijnlijk en herkenbaar?
LINDA.foundation start een landelijke campagne om aandacht te vragen voor dit verborgen probleem. In vijf commercials, vijf radiospotjes en drie printuitingen worden gekke, maar pijnlijke smoesjes gebruikt door kinderen van verschillende leeftijden die in armoede leven.
Barbies
Olifanten
Paspoort
Wil je nog meer zien van deze campagne? Bekijk dan hier de backstage video.