‘Armoede is niet eerlijk’ – Nieuwe campagne LINDA.foundation

‘Armoede is niet eerlijk’ – Nieuwe campagne LINDA.foundation

Veel gezinnen hebben het momenteel financieel gezien zwaarder dan ooit. Geld werpt een enorme barrière op in onze samenleving, en die wordt pijnlijk duidelijk gemaakt in de nieuwe campagne van LINDA.foundation.
In die campagne is te zien hoe (een gebrek aan) geld kinderen kan buitensluiten. Want voor kinderen die opgroeien in armoede zijn schoolspullen, nieuwe schoenen en uitjes niet vanzelfsprekend. Er is geen geld voor een schooltraktatie op hun verjaardag, of een cadeautje tijdens de feestdagen.
GELD ALS BARRIÈRE
Voor de nieuwste campagne werkt LINDA.foundation samen met het Bureau van Talpa Network. Daarin speelt geld – letterlijk – de hoofdrol. Wouter van der Pauw, Creative Director bij het Bureau van Talpa Network: “Eurobiljetten zijn geïllustreerd met ramen, deuren en poorten, en juist die zijn gesloten voor veel kinderen in armoede. We hebben die doorgangen op de eurobiljetten gebruikt om te illustreren wat voor barrière geld kan zijn. In de campagne zie je kinderen juist door die ramen, deuren en poorten kijken naar een wereld waaraan zij niet kunnen meedoen.”
Jocelyn Nassenstein-Brouwer, directeur LINDA.foundation: “Wij zijn enorm blij met de nieuw campagne die belangeloos gemaakt is door het Bureau van Talpa. Het ‘buitengesloten’ voelen beschadigt kinderen voor de rest van hun leven en dat is op een mooie manier tot uiting gebracht in de campagne. Door corona komt er een hausse aan nieuwe armen en hopelijk draagt deze campagne eraan bij dat wij ieder jaar meer gezinnen kunnen steunen.”LINDA.FOUNDATIONSinds 2013 zijn al ruim 20.000 gezinnen met kinderen geholpen door middel van een pakket cadeaubonnen van onder meer Albert Heijn, HEMA, Intertoys en C&A. In 2020 zal de stichting 4000 gezinnen onvergetelijke feestdagen bezorgen.
LINDA.foundation